Feestdagen in de zon! - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van loesnieuwzeeland - WaarBenJij.nu Feestdagen in de zon! - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van loesnieuwzeeland - WaarBenJij.nu

Feestdagen in de zon!

Blijf op de hoogte en volg

10 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Allereerst allemaal de beste wensen vanuit Nieuw-Zeeland!

Momenteel is het hier bijna dertig graden en zit ik dus buiten in mijn korte broek een nieuw reisverslag te typen.

Ik moet zeggen dat ik het deze keer heel moeilijk vind om een reisverslag te schrijven, de afgelopen weken heb ik veel gezien en veel gereisd en het is moeilijk om het allemaal te willen vertellen zonder het langdradig te maken. Ik ga proberen om toch kort te vertellen waar ik geweest ben, maar ik wil degene die er interesse voor hebben zeker uitnodigen om langs te komen als ik terug ben zodat ik het aan de hand van foto's beter kan vertellen wat ik allemaal voor moois gezien heb.

De kerstvakantie ben ik samen met Nannet en Hanneke begonnen met het beklimmen van mount Taranaki, het uitzicht was heel erg mooi maar het weer was verschrikkelijk, ik denk dat het van de 13 uur dat we gelopen hebben het er 10 geregend heeft. Gelukkig is de zomer eindelijk begonnen toen we terug kwamen.
Een dag erna ben ik samen met Nannet naar het noorden gereden. Het noorden van het noordereiland heeft veel toeristische plaatsen, Rotorua, Taupo, Tauranga en Coromandel. Rotorua en Taupo liggen in een vulkanisch gebied en vooral Rotorua staat bekend om de thermische velden (en de geur van rotte eieren) die dit met zich mee brengt. Taupo ligt aan een gigantisch meer wat ontstaan is door een vulkaanuitbarsting 1000 jaar geleden.
De volgende stop op onze reis was Coroamandel. Coromandel ligt buiten dit vulkanische gebied en staat vooral bekend om zijn mooie witte stranden. Hier hebben we dus heerlijk een paar dagen in de zon kunnen genieten.
Hierna hebben we het nieuwe jaar gevierd in Tauranga, dit is een hippe stad in de Bay of Plenty. Het strand bij mount Manganui is DE plek voor jongeren om het nieuwe jaar in te luiden. Dit hebben wij dan ook gedaan samen met een groep duitsers uit ons hostel. Ik moet toegeven dat het wel raar is, met oud en nieuw in een jurkje op het strand staan. Ook was het raar omdat er hier buiten geen drank geschonken word en het feest al om 1 uur (ja serieus, 1 uur!!) afgelopen is. De Bay of Plenty staat, naast de stad Tauranga en mt Manganui, vooral bekend om zijn kiwiteelt. Wij zijn hier dus ook een kijkje gaan nemen op een kiwi farm en dit was zeer zeker heel interessant (ik wist eigenlijk niet eens dat kiwi's aan een boom groeide).
De trip hebben we verder via Taupo afgesloten zodat we afgelopen maandag weer op de universiteit aan het werk konden. We hebben deze tien dagen heerlijk weer gehad en daarom voelde het ook niet als kerst. Dit vond ik zelf wel fijn, want het waren toch de dagen die ik liever met Kjeld en mijn familie had doorgebracht

Genieten van de zon is hier trouwens toch wel net iets lastiger dan in Europa. Zo lachte ik mama, de eerste keer dat ze thuis kwam met het verhaal dat door een dunnere ozon laag de zon in Nieuw-Zeeland veel sterker is, uit. Maar ze heeft gelijk, je kunt hier de zon niet in zonder je minstens met factor 30 in te smeren, en als je al bruin bent en je valt in slaap zonder je in te smeren (been there), ben je nog niet jarig. Maar het heeft zeker ook zijn voordelen, want ik ben volgens mij nog nooit zo bruin geweest.

Verder gaat mijn onderzoek zijn gangetje, ik moet nog heel veel doen wat eigenlijk best wel tot een beetje stress leidt. We hebben de herten kalfjes momenteel al twee keer binnen gehaald om monsters te kunnen verzamelen. De laatste keer zijn ze ook allemaal gewogen en is de helft behandeld. Ik vind het heerlijk om met ze bezig te zijn, het zijn zulke mooie dieren. Ook kan ik heel erg genieten van de ochtenden waaneer ik de herten voer, ze vinden me steeds minder eng en komen al een halve meter van me af staan.

Over twee weken komt papa samen met Dies en ome Cees een bezoekje brengen bij mij, zodat ik ze de herten farm en mijn werk kan laten zien. Ik kijk erg naar hun bezoek uit.

Verder wil ik het hier eigenlijk bij laten, groetjes vanuit het zonnige Palmerston!

Loes

  • 10 Januari 2015 - 06:36

    Karin:

    Dit pakken ze je niet meer af.... Veel gezien en ervaren... Geniet van je bezoek van pa, ome Cees en Dies en heel veel succes met je onderzoek verder... En natuurlijk voor jou ook de allerbeste wensen voor 2015 &verder

  • 10 Januari 2015 - 07:05

    Mam:

    Soms maak je zoveel mee, dat je niet weet waar je met vertellen moet beginnen. Papa krijgt er wel zin in als hij de foto's ziet. En ik ben weer benieuwd naar hun foto's.
    Ik ben jaloers op je bruine velletje hoor. Nog maar lekker werken en genieten!

  • 10 Januari 2015 - 19:01

    Agda:

    Hoi Loes, fijn dat het zo goed gaat en je zoveel geniet (werk en vrije tijd).
    En ja, Kerstmis in de tropen is toch een vreemde ervaring! Wij zaten 's morgens te ontbijten onder de ( echte ) kerstboom, gingen vervolgens naar de baai ( lekker zwemmen en in de schaduw zitten ) en vervolgens 's avonds barbequeën. Raar, raar, raar!
    En dat er fam.bezoek van thuis komt, is heel erg fijn ; je gaat ze toch meer waarderen.
    En ze zien natuurlijk met eigen ogen hoe het daar is en eruit ziet, hoe de mensen en het land zijn. Met de beste wil van de wereld is dat alles toch moeilijk te beschrijven en vast te leggen op foto's.
    Nog bedankt voor je lieve kerstkaartje en ik wens je ook een heel goed, voorspoedig 2015 toe,gr. Agda.

  • 11 Januari 2015 - 12:01

    Annemiek:

    Ha die Loes,

    De beste wensen voor het nieuwe jaar!
    Maar ik denk dat een hele grote wens nog steeds aan het uitkomen is voor jou. Wat een belevenissen zeg. Heerlijk om het te lezen hoe je er op uit gaat en alles ervaar.

    Kerst in je korte broek en oud en nieuw aan het strand! Dit jaar ga je er misschien wel terug naar verlangen als je door de stormbuien naar het kerstdiner moet :-).

    Je moet er nu weer tegen aan, maar voor je het weet staat je pa voor de deur. Leuk om dan te laten zien waar je mee bezig bent. Daar hebben jullie natuurlijk wel een grote klik mee.

    De laatste lootjes voor je onderzoek, succes en zet 'm op en tot je volgende verslag.

  • 12 Januari 2015 - 01:47

    Machteld:

    Hoi Loes,

    Ik geniet elke keer keer weer van je reisverslag.
    En die foto's... Wat een prachtig land.

    En super dat je familiebezoek krijgt! Nog leuker als je dit kunt delen met je eigen familie. En het drukt de heimwee (die ongetwijfeld af en toe even opduikt) weer lekker de kop in.

    Ik denk dat je nu ongeveer op de helft bent?
    En ik wil zeker na je terugkomst een uitgebreid verslag en beelden zien :)

    Verder wens ik jou een heel goed 2015 en genietze verder.

    Groetjes,
    Machteld

  • 13 Januari 2015 - 22:57

    C.Hendrickx:

    Weer een heel verslag,leuk hoor als je dat allemaal zo beleefd geniet er maar van,en dat je bezoek krijgt schiet de tijd weer wat op ,gr c.hendrickx

  • 14 Januari 2015 - 19:47

    Rick:

    Leuk verslag Loes! Enne, bedankt voor de kiwi foto's hahha! Volgende opdracht: kennen ze daar ook lakenvelders? ^^ ;)

  • 19 Januari 2015 - 20:58

    Miranda Hendrickx:

    Hoi Loes,

    Sorry voor de late reactie maar niet alleen jij hebt het druk bij ons is dat ook het geval! Alleen jij maakt wel hele leuke en mooie dingen mee. Wat een prachtige foto's en nu weet ik ook hoe het zit met de gele kiwi's!
    Bedankt nog voor je informatie!
    Nu de reizigers van de Brabantse Wal gaan zich langzaam voorbereiden op hun grote reis, heel veel plezier met hun toegewenst! Het zal wel heel leuk zijn om weer bekende mensen te zien.
    Succes met je onderzoek verder. En let op goed blijven smeren!!!! Denk aan je moeder:).

    Groetjes Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Palmerston North

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2015

All good things come to an end

03 Februari 2015

Hooggeëerd bezoek

10 Januari 2015

Feestdagen in de zon!

15 December 2014

Gennets, possums, kiwi's paarden en een foetomie

17 November 2014

Palmerston North

Actief sinds 22 Okt. 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 5352

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: